Abstract:
Мотиваційно-ціннісне ставлення студента-першокурсника до майбутньої професії лікаря визначається наявністю змісту професійних установок та відношення, що формує професійний менталітет особистості. Професійна мотивація складається з системи та ієрархії мотивів, які в свою чергу
визначають позитивне чи негативне відношення до обраної професії лікаря. Тому такою ієрархією у досягненні успішного результату формування мотиваційно-ціннісного ставлення особистості студента до майбутньої професії лікаря можна вважати: мотиви розуміння призначеної професії лікаря, а вони у
свою чергу мають визначити інтерес до обраної професії (уявлення про мету лікарської професійної діяльності, емоційне відношення до професії, захопленість та задоволеність професією); мотиви професійної діяльності, які мають виражати потреби особистості студента, а згодом і лікаря, що
актуалізуються під час взаємодії з практичною діяльністю (самоствердження, самовдосконалення, особливості характеру майбутнього лікаря, звичок та інше). Саме такий вид мотивів тісно пов’язаний з фізичною та розумовою напругою, яка являється необхідною для ефективного виконання своїх
професійних обов’язків, старанності, ретельності, наполегливості та рішучості у роботі.