Abstract:
Метою дослідження стало вивчення рівня сформованості соціокомунікативної компетентності у студентів медиків.
Дослідження було проведено серед 113 студентів 1 курсу Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова, які навчаються за спеціальностями «Медицина», «Педіатрія» і «Медична психологія». отримані результати показали, що майже половина респондентів (48,2 %) стверджують, що розуміють поняття «соціокомунікативна компетентність», але досить великий відсоток (44,6 %) розуміють цей термін частково і 7,1 % його не розуміють. Більшість студентів (80,4 %) вважають, що формування соціокомунікативної компетентності є необхідним і обов’язковим у майбутній професійній діяльності лікаря. Половина респондентів (52,2 %) легко вступають в контакт і знаходять спільну мову зі співрозмовником, але інша половина має труднощі зі встановлення контакту з незнайомими людьми. Так, 9,7 % студентів важко вступають в контакт з незнайомими людьми; 20,4 % не вступають першими в контакт, але відповідають, коли до них звертаються; 17,7 % неохоче вступають в контакт, але намагаються підтримати співрозмовника. Отже, результати дослідження свідчать про готовність студентів розвивати у себе здатність до соціальної комунікації, але більшість не мають відповідних знань про значення соціокомунікативної компетентності в майбутній професійній діяльності, тому є необхідність поширювати інформацію про соціокомунікативну культуру і підвищувати рівень соціокомунікативної компетентності студентів медиків.