Репозиторій Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Компаративний аналіз професійних стандартів учителя в Україні та за кордоном

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Галузяк, В.
dc.contributor.author Макодай, І.
dc.contributor.author Манжос, Е.
dc.date.accessioned 2025-03-19T17:59:50Z
dc.date.available 2025-03-19T17:59:50Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Галузяк В. М. Компаративний аналіз професійних стандартів учителя в Україні та за кордоном / В. М. Галузяк, І. І. Макодай, Е. О. Манжос // Наукові записки ВДПУ Серія : педагогіка і психологія. – 2022. – Вип 71.– С. 97-108. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/8245
dc.description.abstract Проаналізовано зміст і структуру професійних стандартів учителя в Німеччині, Великобританії,Франціїта Україні. З’ясовано, що убільшості країн структура професійних стандартів учителів зазвичай містить найменування доменів (блоків, сфер), відповідно до яких диференціюються різні види компетентностей і професійних умінь. Найчастіше виокремлюються такі домени: навчальні (предметні) компетентності;врахування індивідуальних особливостей та психолого-педагогічний супровід учнів; планування освітньої діяльності;створення здорового, безпечного й розвивального освітнього середовища; використання інноваційних (цифрових) освітніх технологій і дидактичних засобів;контроль і оцінювання результатів навчання, забезпечення зворотного зв'язку;навчальна комунікація (стосунки з учнями);партнерство, робота в команді (стосунки з адміністрацією, колегами, батьками, громадськістю);професійна рефлексія і самовдосконалення;дотримання норм професійної етики, професійна відповідальність.Більшість доменів стосується навчальної діяльності, міжособистісних стосунків, формування комфортного освітнього середовища,професійної етикиіпрофесійного самовдосконалення вчителя. Під час формулювання змістових компонентів стандартів здебільшого використовуються короткі дефініції, що відповідають таксономії Б. Блума. Особливе значення надається таким компонентам професійнихкомпетентностейвчителя, як: а)професійні знання, уміння і навички; б)досвід і професійні досягнення; в)система цінностей; г) критичне ставлення до власної діяльності (рефлексія).З’ясовано, щопопри певні відмінності професійністандартиучителів у Великобританії, Німеччині, Франції та Українівідповідають рекомендаціям Європейської комісії щодо професійної компетентності вчителя.Стандартизація педагогічної освіти перебуває в центрі освітніх реформ європейських країн, кожна з яких схожим чином реагує на нові виклики шляхом запровадження єдиного переліку професійних компетентностей для забезпечення безперервної підготовки кваліфікованих учителів uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher ВДПУ uk_UA
dc.subject професійний стандарт, професійна компетентність, учитель, вимоги до професійної підготовки вчителів, Україна, Великобританія, Німеччина, Франція uk_UA
dc.title Компаративний аналіз професійних стандартів учителя в Україні та за кордоном uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис

Статистика