Короткий опис (реферат):
Проаналізовано зміст і структуру професійних стандартів учителя в Німеччині, Великобританії,Франціїта Україні. З’ясовано, що убільшості країн структура професійних стандартів учителів зазвичай містить найменування доменів (блоків, сфер), відповідно до яких диференціюються різні види компетентностей і професійних умінь. Найчастіше виокремлюються такі домени: навчальні (предметні) компетентності;врахування індивідуальних особливостей та психолого-педагогічний супровід учнів; планування освітньої діяльності;створення здорового, безпечного й розвивального освітнього середовища; використання інноваційних (цифрових) освітніх технологій і дидактичних засобів;контроль і оцінювання результатів навчання, забезпечення зворотного зв'язку;навчальна комунікація (стосунки з учнями);партнерство, робота в команді (стосунки з адміністрацією, колегами, батьками, громадськістю);професійна рефлексія і самовдосконалення;дотримання норм професійної етики, професійна відповідальність.Більшість доменів стосується навчальної діяльності, міжособистісних стосунків, формування комфортного освітнього середовища,професійної етикиіпрофесійного самовдосконалення вчителя. Під час формулювання змістових компонентів стандартів здебільшого використовуються короткі дефініції, що відповідають таксономії Б. Блума. Особливе значення надається таким компонентам професійнихкомпетентностейвчителя, як: а)професійні знання, уміння і навички; б)досвід і професійні досягнення; в)система цінностей; г) критичне ставлення до власної діяльності (рефлексія).З’ясовано, щопопри певні відмінності професійністандартиучителів у Великобританії, Німеччині, Франції та Українівідповідають рекомендаціям Європейської комісії щодо професійної компетентності вчителя.Стандартизація педагогічної освіти перебуває в центрі освітніх реформ європейських країн, кожна з яких схожим чином реагує на нові виклики шляхом запровадження єдиного переліку професійних компетентностей для забезпечення безперервної підготовки кваліфікованих учителів