Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Галузяк, В. | uk_UA |
dc.contributor.author | Макодай, І. | uk_UA |
dc.contributor.author | Манжос, Е. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2025-03-19T17:59:50Z | |
dc.date.available | 2025-03-19T17:59:50Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Галузяк В. М. Компаративний аналіз професійних стандартів учителя в Україні та за кордоном / В. М. Галузяк, І. І. Макодай, Е. О. Манжос // Наукові записки ВДПУ Серія : педагогіка і психологія. – 2022. – Вип. 71. – С. 97–108. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/8245 | en |
dc.description.abstract | Проаналізовано зміст і структуру професійних стандартів учителя в Німеччині, Великобританії, Франції та Україні. З’ясовано, що у більшості країн структура професійних стандартів учителів зазвичай містить найменування доменів (блоків, сфер), відповідно до яких диференціюються різні види компетентностей і професійних умінь. Найчастіше виокремлюються такі домени: навчальні (предметні) компетентності; врахування індивідуальних особливостей та психолого-педагогічний супровід учнів; планування освітньої діяльності; створення здорового, безпечного й розвивального освітнього середовища; використання інноваційних (цифрових) освітніх технологій і дидактичних засобів; контроль і оцінювання результатів навчання, забезпечення зворотного зв'язку; навчальна комунікація (стосунки з учнями); партнерство, робота в команді (стосунки з адміністрацією, колегами, батьками, громадськістю); професійна рефлексія і самовдосконалення; дотримання норм професійної етики, професійна відповідальність. Більшість доменів стосується навчальної діяльності, міжособистісних стосунків, формування комфортного освітнього середовища, професійної етики і професійного самовдосконалення вчителя. Під час формулювання змістових компонентів стандартів здебільшого використовуються короткі дефініції, що відповідають таксономії Б. Блума. Особливе значення надається таким компонентам професійних компетентностей вчителя, як: а) професійні знання, уміння і навички; б) досвід і професійні досягнення; в) система цінностей; г) критичне ставлення до власної діяльності (рефлексія). З’ясовано, що попри певні відмінності професійні стандарти учителів у Великобританії, Німеччині, Франції та Україні відповідають рекомендаціям Європейської комісії щодо професійної компетентності вчителя. Стандартизація педагогічної освіти перебуває в центрі освітніх реформ європейських країн, кожна з яких схожим чином реагує на нові виклики шляхом запровадження єдиного переліку професійних компетентностей для забезпечення безперервної підготовки кваліфікованих учителів. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.publisher | ВДПУ | uk_UA |
dc.subject | професійний стандарт | uk_UA |
dc.subject | професійна компетентність | uk_UA |
dc.subject | учитель | uk_UA |
dc.subject | вимоги до професійної підготовки вчителів | uk_UA |
dc.subject | Україна | uk_UA |
dc.subject | Великобританія | uk_UA |
dc.subject | Німеччина | uk_UA |
dc.subject | Франція | uk_UA |
dc.title | Компаративний аналіз професійних стандартів учителя в Україні та за кордоном | uk_UA |
dc.type | Article | en |