Abstract:
Стаття присвячена вивченню особливостей інтегрованих магістерських
програм підготовки фармацевтів (MPharm) в університетах Великої Британії.
З’ясовано, що фармацевтична освіта у Великій Британії готує студентів до
отримання знань і навичок, необхідних для досягнення успіху в усіх потенційних
напрямах кар’єри фармацевтів – громадській фармації, лікарняній фармації,
промисловості, дослідницькій і науковій діяльності. Наголошено на необхідності
врахування випереджувального та пропорційного підходів до формування змісту
фармацевтичної освіти, а також використання ефективних технологій навчання,
адаптованих до змін у професійний діяльності.Встановлено, що освітня програма MPharm охоплює фундаментальну та
прикладну науку, клінічну та професійну практику в контексті догляду за
пацієнтами. Вона передбачає три основні блоки (біологічну науку та терапевтику,
фармацевтичні науки та професійну практику), які забезпечуються річними модулями і
втілюються в життя через взаємодію з реальними пацієнтами. Охарактеризовано
суттєві відмінності між кваліфікаційними дескрипторами для ступенів бакалавра з
відзнакою (HE3) та магістра (HE4) згідно з рамкою кваліфікацій вищої освіти
Великої Британії.
Окреслено особливості інтегрованої магістерської програми MPharm
(магістр фармації): комплексність програми; практична спрямованість; інтеграція
теорії та практики; введення у професійну діяльність (можливість практикуватися
в аптеці або інших фармацевтичних установах, де студенти отримують досвід
роботи з пацієнтами та реаліями фармацевтичної практики); підготовка до
реєстрації та отримання фармацевтичної ліцензії.
З’ясовано, що у програмах MPharm традиційний акцент з наукового
елементу зміщений на заохочення до аптечної практики та клінічної фармації. У
зв’язку з цим відбулося зміщення навчального балансу підготовки фармацевтів від
чистих наук (хімія, біологія, фізіологія) до нових предметних галузей, які включають
біотехнології, фармакоекономіку, фармаконагляд, критичну оцінку, управлінські
навички.
Description:
У статті встановлено, що деякі фармацевтичні школи удосконалили свої бакалаврські
програми, втіливши в підготовку фармацевтів ідеї самокерованого навчання,
розширення індивідуальних можливостей студентів та реалізацію стратегії
навчання впродовж життя.