Аннотации:
Мета. Обґрунтувати особливості викладання в медичному університеті основ еволюції та екології для абезпечення високого рівня загальнобіологічної підготовки та досягнення медико-біологічної орієнтації студентів першого курсу. Методи. Вивчення і аналіз типових й робочих програм, монографій, підручників, дидактичних матеріалів та методичних рекомендацій з дисципліни «Медична біологія» медичних університетів. Результати. В умовах реформування сучасної медичної освіти викладачами біології все більше уваги приділяється питанням становлення наукової картини світу, тобто формування у майбутніх лікарів світогляду, що відповідає сучасним підходам до інтеграції змісту теоретичної і клінічної освіти й необхідності неперервності її в подальшій практичній діяльності лікаря-спеціаліста любого напрямку медицини. Викладання передбачає донести до студентів трьох можливих режимів біологічної еволюції: ламарківської, фактори середовища впливають на розвиток (епігенез);
дарвінівської, коли випадкові мутації відбираються факторами середовища для прогресивного розвитку (біогенез); райтовської, при якій присутні тільки випадковості – випадкові мутації, випадково фіксуються, від чого і виникають
ускладнення організації. Висновки. При формуванні особистості майбутнього лікаря викладання основ еволюції і екології слід поєднувати матеріал класичної біології з новітніми відомостями про досягнення галузей природничих наук