Abstract:
У статті з’ясовано мету, сутність і основні характеристики особистісно-орієнтованого навчання на сучасному етапі розвитку суспільства. Показано, що суспільно-політичні, економічні та соціальні перетворення, що відбулися в Україні за останнє десятиліття, змінили ціннісні орієнтації в системі освіти. Основною метою особистісноорієнтованої освіти є підтримка людини, розвиток у неї механізмів самореалізації, саморозвитку, саморегуляції, самоосвіти, самовиховання. У статті визначено можливості використання особистісно-орієнтованих педагогічних технологій у навчанні іноземних мов. Описано специфіку використання в навчанні іноземних мов таких особистісно-орієнтованих педагогічних технологій як: навчальний діалог, дискусія, рольова гра, лінгвокультурологічний коментар, метод проектів, метод «мозкового штурму», портфоліо, мультимедійний проект та ін. Акцентовано увагу на тому, що, окрім розвитку загальномовних, інтелектуальних, пізнавальних здібностей, емоцій і почуттів, потрібно розвивати в учнів ціннісні орієнтації, толерантність, самостійність, соціальну активність, уміння приймати незалежні рішення, здатність до самоосвіти, самотворення та самореалізації в полікультурному середовищі. Показано, що інноваційні педагогічні технології допомагають реалізувати особистісно-орієнтований підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію та диференціацію навчання з урахуванням здібностей учнів чи студентів, їх рівня навченості, схильностей тощо.