Короткий опис (реферат):
У статті висвітлено особливості ділового спілкування адміністративного персоналу ЗВО, оскільки належний рівень комунікації є необхідною умовою конструктивної співпраці в педагогічному колективі. Визначено, що ділове спілкування має багато функцій, що реалізуються у щоденній професійній взаємодії із адміністративним персоналом ЗВО. Окреслені поняття службового та мовленнєвого етикету. Проаналізовані наукові джерела демонструють, що питання ділового спілкування розглядається, як правило, в контексті професійної діяльності, причому аспекти ділового спілкування адміністративного персоналу ЗВО вивчені недостатньо.
Визначено, що спілкування посідає важливе місце в культурології та відіграє важливу роль у соціалізації людини. Ділове спілкування дедалі більше стає чинником конструктивного спілкування в педагогічному середовищі ЗВО, що особливо актуально для представників адміністрації навчальних закладів.
Стаття спрямована на дослідження особливостей ділового спілкування адміністративного персоналу закладів вищої світи України та висвітлення ключових характеристик мовленнєвого етикету.
Автори статті детально висвітлюють моделі звернення та вибачення, які є ключовим компонентом ділового спілкування у ЗВО, а також, згідно із мовними нормами, є необхідними для використання представниками адміністративного персоналу ЗВО. Визначено, що другим компонентом ділового спілкування є його види, а третім – засоби.
Автори роблять висновки, що для визначення правил ділового спілкування адміністративного персоналу ЗВО варто розглянути стандартні правила та норми, які діють для всіх сфер застосування ділового спілкування, адже культура мовлення ґрунтується на високому рівні володіння літературною мовою та її нормами в процесі мовленнєвої діяльності.