Abstract:
У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування загальнопедагогічної компетентностії майбутніх учителів. Висвітлено можливості практико-зорієнтованого навчання у формуванні загальнопедагогічної компетентності майбутніх фахівців. Розкрито практичні аспекти цього напряму підготовки майбутнього вчителя на основі використання кращих зразків вітчизняного та зарубіжного педагогічного досвіду з метою пошуку інноваційних підходів до освітньої діяльності. Розроблено методику формування професійно-педагогічної компетентності у процесі вивчення педагогічних дисциплін, що передбачає цілі, завдання, зміст, форми, методи, прийоми навчання, результативність. Формування професійно-педагогічної компетентності на основі практико-орієнтованого підходу розглядається під час вивчення педагогічних дисциплін: «Методика виховної роботи», «Основи педагогічної майстерності», а також у процесі проведення інструктивно-методичної, позашкільної, виробничої практик здобувачів вищої освіти бакалавра. Представлено сучасні освітні технології практико-зорієнтованого навчання, які забезпечують формування загальнопедагогічної компетентності: діагностичної – здатністьпроводити вивчення індивідуальних особливостей учнів, рівень їх пізнавальних інтересів, навчальних досягнень, мотивації навчання, стан вихованості тощо; проективної – здатність до прогнозування освітньої діяльності, конструювання навчального, виховного змісту, вибору оптимальних методів навчання і виховання,організаційно-процесуальної: здатність до організації освітнього процесу - наявність умінь мотивувати пізнавальну активність учнів,спонукати їх до самовиховання, застосовувати відповідні форми, методи, засоби навчання і виховання зоцінювальнокорекційної: аналізувати власні судження, вчинки і в кінцевому результаті – діяльність (правильність постановки мети та завдань; ефективність вибраних форм, методів, прийомів, засобів діяльності; причини успіхів та недоліків, помилок та труднощів у процесі діяльності. компетентностей. Під час організації освітнього процесу використано кейс-метод, проєктивні методи,інтерактивні технології навчання тощо.