Аннотации:
Виклики сьогодення збільшують вимоги до особистості, що може стати причиною високої невротизації суспільства. Формування неврозу залежить від особистісних особливостей людини, толерантності до зовнішніх впливів, рівня пристосувальних можливостей організму. Згідно твердженням науковців, невротизація – це стан емоційної нестабільності. У статті висвітлено питання емоційної лабільності студентської молоді протягом навчання в вищому медичному закладі, встановлено взаємозв’язок між рівнем невротизації та фізичним здоров’ям, а також оцінено ефективність авторської психокорекційної програми "Оптимізація психофізіологічних ресурсів організму". Згідно результатів дослідження більшість студентів мали середній, нижче середнього та низький рівні фізичного здоров’я. На вихідному етапі дослідження низький рівень невротизації мали 50% дівчат та 72,7% юнаків з середнім рівнем фізичного здоров’я, 31,8% дівчат та 41,4% юнаків з нижче середнього і 19% дівчат та 37,% 5 юнаків з низьким рівнями фізичного здоров’я. Середній рівень невротизації реєструвався у 40% дівчат та 27,3% юнаків з середнім рівнем фізичного здоров’я, у 54,5% дівчат та 48,3% юнаків з нижче середнього і у 57,1% дівчат та 53,1% юнаків з низьким рівнямифізичного здоров’я. Високий рівень невротизації мали 10% дівчат з середнім рівнем фізичного здоров’я, 13,6% дівчат та 10,3% юнаків з нижче середнього і 23,8% дівчат та 9,4% юнаків з низьким рівнями фізичного здоров’я. В ході дослідження рівень невротизації коливався – зі зниженням рівня фізичного здоров’я студентів підвищувався рівень невротизації (р<0,01; р<0,05). Період здачі іспитів негативно вплинув на емоційну сферу молодого організму, посилюючи емоційну лабільність. Особливо емоційно нестабільними виявилися дівчата як при звичайних навчальних навантаженнях, так і при розумових перенавантаженнях (р<0,05; р<0,01). Авторська психокорекційна програма допомагає студентам адекватно реагувати на різні ситуації, підлаштовуватись під обставити, ефективно взаємодіяти з оточуючими та досягати поставлених цілей.