Abstract:
Стан вищої медичної освіти в умовах сьогодення зазнав істотних змін. Використання дистанційної освіти із залученням сучасних інформаційних можливостей як альтернативи традиційному процесу навчання показало себе із позитивного боку в умовах пандемій і повномасштабної російської військової агресії. Але використання таких елементів навчання саме у студентів-медиків викликало суперечності через ідею про те, що для набуття знань та практичних навичок медикам потрібна особиста присутність в аудиторіях для навчання та практики. Тому метою статті був аналіз системи теоретичних, методологічних та аксіологічних установок розвитку вищої медичної освіти в умовах викликів сучасності. Для реалізації поставлених завдань використовували загальнонаукові та теоретичні педагогічні методи дослідження. Виконано комплексний аналіз проблеми організації навчання майбутніх медиків із використанням інноваційних методик у навчальному процесі. Крім того, висвітлено роль викладача в умовах сьогодення. Проведено аналіз використання сучасних методик STEM-освіти: квест-завдання, тренінгове навчання, case-study. Зроблено висновки щодо комплексного використання сучасних методів викладання, оскільки воно матиме вплив на формування рівня теоретичних і практичних знань. Привернено увагу до аспектів подальшого трасформування вищої медичної освіти в Україні.