Короткий опис (реферат):
В статті розглядаються актуальні виклики та перспективи сучасної філософії освіти в умовах глобальних трансформацій та розвитку інформаційного суспільства. Автори аналізують освіту як багатовекторний процес формування ціннісних орієнтацій та моральних норм, що є ключовим для самовідтворення та розвитку суспільства. Особлива увага приділяється впливу новітніх технологій на особистісну ідентичність та свободу людини, а також необхідності формування нової моделі освіти, яка передбачає перехід від "базової" до "фундаментальної" освіти. Підкреслюється важливість синтезу гуманітарних, природничих та технічних знань, оновлення критеріїв компетентності та професіоналізму, а також розвитку здатності до самоосвіти та адаптації у мінливому соціальному середовищі. Автори також наголошують на прогностичній функції освіти та необхідності розробки "проєктної логіки" для усвідомлення динаміки освітніх процесів, а також застосування концепції радикального конструктивізму для формування нового духовного світу особистості.