Короткий опис (реферат):
У статті розглядається комплексний підхід до внутрішнього моніторингу якості освіти як стратегія вдосконалення освітнього процесу у Вінницькому національному медичному університеті ім. М.І. Пирогова. Одним із провідних елементів концепції студентоцентрованого навчання є використання механізмів зворотного зв’язку, зокрема анонімного опитування, для врахування думки всіх учасників освітнього процесу: здобувачів вищої освіти, викладачів, випускників та гарантів освітніх програм. Дослідження має на меті оцінити ефективність внутрішнього моніторингу якості освітніх послуг у ВНМУ ім. М.І. Пирогова, проаналізувати рівень задоволеності учасників освітнього процесу організацією навчання, виявити сильні та слабкі сторони освітніх програм, а також розробити рекомендації для їхнього вдосконалення. Для досягнення поставленої мети провели анонімне опитування за допомогою електронних анкет на платформі Google Forms. Опитування охопило здобувачів освіти всіх рівнів, викладачів, випускників та гарантів освітніх програм. Дані проаналізовано та інтерпретовано як узагальнені статистичні показники, що дозволило отримати комплексне уявлення про рівень задоволеності учасників освітнього процесу якістю навчання, організацією навчального процесу, практичною підготовкою та методичним забезпеченням. За підсумками опитувань встановлено, що більшість здобувачів освіти висловлюють задоволення рівнем викладання та взаємодією з адміністрацією університету. Водночас було ідентифіковано низку проблемних аспектів: недостатній рівень практичної підготовки, необхідність удосконалення методичних матеріалів, потреба розширення доступу до сучасних медичних баз даних і цифрових ресурсів. Основні рекомендації, сформовані за результатами дослідження, такі: підвищення рівня практичної підготовки студентів шляхом збільшення часу роботи з пацієнтами у клініках та використання симуляційних центрів; удосконалення методичного забезпечення, зокрема актуалізація навчальних матеріалів та забезпечення їхньої відповідності сучасним освітнім стандартам; упровадження нових форм і методів викладання, орієнтованих на розвиток практичних навичок та комунікативної компетентності студентів; підвищення ефективності системи зворотного зв’язку між викладачами та студентами через регулярні опитування та обговорення результатів моніторингу. Отримані результати надалі будуть використані для вдосконалення системи внутрішнього моніторингу якості освіти у ВНМУ ім. М.І. Пирогова, а також для розробки заходів, спрямованих на покращення освітнього середовища в закладах вищої медичної освіти загалом.