Abstract:
Актуальність. Малорухливийспосіб життя старшокласників, пов’язаний із підвищенням навчального навантаження та часом, проведеним за комп’ютерними іграми, вимагає пошуку альтернативи традиційним підходам до розвитку фізичних якостей і формування рухових навичок учнів, оскільки характерні для минулих десятиліть методики втрачають свою актуальність у зв’язку зі стрімким розвитком усіх сфер життя суспільства. Мета – розробити педагогічну технологію підвищення рівня фізичної підготовленості хлопців 10 класів на уроках фізичної культури за варіативним модулем «Футбол» і експериментально обґрунтувати її ефективність. Матеріал і методи дослідження. У дослідженні брали участь 36 хлопців 10-х класів міської школи, які навчалися в двох різних класах і входили до контрольної (n=18) й експериментальної (n=18) груп. Були використані такі методи дослідження:теоретичний аналіз науково-методичної і спеціальної літератури, а також даних мережі Інтернет, педагогічне спостереження й аналіз документів планування, контрольні випробування, педагогічний експеримент, статистичний аналіз. Результати дослідження. Розроблено педагогічну технологію вдосконалення фізичної підготовленості хлопців 10 класів на уроках фізичної культури за варіативним модулем «Футбол». Структуру розробленої технології складали два компоненти – комплекси вправ на основі колового методу для розвитку фізичних якостей школярів у основній частині уроку та комплекси вправ спеціальної розминки з підвідними засобами для підготовки рухового апарату школярів до виконання завдань комплексів основної частини. За результатами впровадження впродовж 10 тижнів технології в навчальний процес школярів у експериментальній групі були отримані позитивні зрушення за більшістю показників фізичної підготовленості. Висновки. Отримано позитивну динаміку показників фізичної підготовленості в хлопців експериментальної групи в межах від 1,0 до 26,1 %, що підтверджує ефективність розробленої педагогічної технології та дозволяє рекомендувати її до практичного застосування на уроках фізичної культури старшокласників за варіативним модулем «Футбол».