dc.date.accessioned |
2025-03-12T17:03:16Z |
|
dc.date.available |
2025-03-12T17:03:16Z |
|
dc.date.issued |
2023-11 |
|
dc.identifier.citation |
Шунков В. Особливості інтегрованих магістерських програм фармації (MPharm) в університетах Великої Британії / В. Шунков, М. Рудніченко // Порівняльна професійна педагогіка. – 2023. – Т. 13. № 2. – С. 69-77. DOI: https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(2)-8 |
uk_UA |
dc.identifier.other |
https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(2)-8 untranslated |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7460 |
|
dc.description |
У статті встановлено, що деякі фармацевтичні школи удосконалили свої бакалаврські
програми, втіливши в підготовку фармацевтів ідеї самокерованого навчання,
розширення індивідуальних можливостей студентів та реалізацію стратегії
навчання впродовж життя. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Стаття присвячена вивченню особливостей інтегрованих магістерських
програм підготовки фармацевтів (MPharm) в університетах Великої Британії.
З’ясовано, що фармацевтична освіта у Великій Британії готує студентів до
отримання знань і навичок, необхідних для досягнення успіху в усіх потенційних
напрямах кар’єри фармацевтів – громадській фармації, лікарняній фармації,
промисловості, дослідницькій і науковій діяльності. Наголошено на необхідності
врахування випереджувального та пропорційного підходів до формування змісту
фармацевтичної освіти, а також використання ефективних технологій навчання,
адаптованих до змін у професійний діяльності.Встановлено, що освітня програма MPharm охоплює фундаментальну та
прикладну науку, клінічну та професійну практику в контексті догляду за
пацієнтами. Вона передбачає три основні блоки (біологічну науку та терапевтику,
фармацевтичні науки та професійну практику), які забезпечуються річними модулями і
втілюються в життя через взаємодію з реальними пацієнтами. Охарактеризовано
суттєві відмінності між кваліфікаційними дескрипторами для ступенів бакалавра з
відзнакою (HE3) та магістра (HE4) згідно з рамкою кваліфікацій вищої освіти
Великої Британії.
Окреслено особливості інтегрованої магістерської програми MPharm
(магістр фармації): комплексність програми; практична спрямованість; інтеграція
теорії та практики; введення у професійну діяльність (можливість практикуватися
в аптеці або інших фармацевтичних установах, де студенти отримують досвід
роботи з пацієнтами та реаліями фармацевтичної практики); підготовка до
реєстрації та отримання фармацевтичної ліцензії.
З’ясовано, що у програмах MPharm традиційний акцент з наукового
елементу зміщений на заохочення до аптечної практики та клінічної фармації. У
зв’язку з цим відбулося зміщення навчального балансу підготовки фармацевтів від
чистих наук (хімія, біологія, фізіологія) до нових предметних галузей, які включають
біотехнології, фармакоекономіку, фармаконагляд, критичну оцінку, управлінські
навички. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
- |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA_ |
uk_UA |
dc.publisher |
Порівняльна професійна педагогіка |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
13(2);69-77 |
|
dc.subject |
магістерська програма |
uk_UA |
dc.subject |
Велика Британія |
uk_UA |
dc.subject |
фармацевт |
uk_UA |
dc.subject |
фармацевтичні школи |
uk_UA |
dc.subject |
професійна підготовка |
uk_UA |
dc.title |
ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕГРОВАНИХ МАГІСТЕРСЬКИХ ПРОГРАМ ФАРМАЦІЇ (MPharm) В УНІВЕРСИТЕТАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
PECULIARITIES OF INTEGRATED MASTER OF PHARMACY DEGREE PROGRAMS (MPHarm) IN THE UNIVERSITIES OF GREAT BRITAIN |
uk_UA |
dc.type |
Other |
uk_UA |