Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лісовий, М. І. | uk_UA |
dc.contributor.author | Балтремус, В. Є. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2024-11-07T21:15:33Z | |
dc.date.available | 2024-11-07T21:15:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Лісовий М. Сутність педагогічної культури викладача ЗВО / Лісовий М, Балтремус В. // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. – Вінниця, 2024. – Вип. 72. – С. 187–194. – DOI: 10.31652/2412-1142-2024-72-187-194. | uk_UA |
dc.identifier.other | DOI: 10.31652/2412-1142-2024-72-187-194 | en |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/6644 | en |
dc.description.abstract | У статті розкрито сутність педагогічної культури викладача ЗВО, наголошено, що якісна педагогічна діяльність залежить від особистісних, психологічних, фахових характеристик самого педагога. У зв'язку з цим визначено вимоги до педагогів, які працюють у закладі вищої освіти. Увагу зосереджено на необхідності проходження аспірантами педагогічної практики, що є надзвичайно важливим елементом у системі підготовки науково-педагогічних кадрів. У результаті аналізу наукових джерел подано визначення професійної та педагогічної культури. Педагогічна культура – це гармонія високорозвиненого педагогічного мислення, знань, почуттів і професійної творчої діяльності, що сприяє ефективній організації педагогічного процесу. Схарактеризовано основні компоненти педагогічної культури викладача ЗВО: культура педагогічного мислення, духовно-моральна культура, культура спілкування. Під педагогічним мисленням розуміється особливий стиль професійного мислення педагога, що реалізується в інтелектуальній і практичній діяльності та приводить до ефективної роботи освітнього процесу. Духовно-моральна культура педагога – це інтегральна система особистісних і професійних якостей особистості, таких як духовність, моральна свідомість, професійна етика, що сприяють активній професійній діяльності викладача з метою формування моральних якостей у студентів. Щодо третього компонента, то немає сумніву, що основним завданням педагогічного спілкування є встановлення, налагодження та підтримання взаємовідносин із колегами та студентами. І характер взаємин педагога з тими, з ким він змушений контактувати під час виконання своєї професійної діяльності, безпосередньо впливає на її успішність та ефективність. Зроблено висновок про те, що всі розглянуті сторони педагогічної діяльності рівнозначно важливі й недооцінка будь-якої з них може призвести до вкрай небажаних результатів. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.publisher | Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми | uk_UA |
dc.subject | викладач ЗВО | uk_UA |
dc.subject | компоненти | uk_UA |
dc.subject | педагогічна культура | uk_UA |
dc.subject | педагогічна практика | uk_UA |
dc.subject | професійні компетентності | uk_UA |
dc.title | Сутність педагогічної культури викладача ЗВО | uk_UA |
dc.type | Article | en |