Репозиторій Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Вплив діалогічних здібностей викладача закладу вищої освіти на успішність проведення лекцій

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Потоцька, І. С. uk_UA
dc.contributor.author Рисинець, Т. П. uk_UA
dc.contributor.author Лойко, Л. С. uk_UA
dc.contributor.author Мазур, О. В. uk_UA
dc.date.accessioned 2024-10-29T19:52:55Z en
dc.date.available 2024-10-29T19:52:55Z en
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Вплив діалогічних здібностей викладача закладу вищої освіти на успішність проведення лекції / І. С. Потоцька, Т. П. Рисинець, Л. С. Лойко, О. В. Мазур // Наукові записки. Серія: Психологія. – 2024. – № 1 (3). – С. 124–131. – DOI: 10.32782/cusu-psy-2024-1-17 uk_UA
dc.identifier.other DOI: 10.32782/cusu-psy-2024-1-17 en
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/6627 en
dc.description.abstract Успішне освоєння матеріалу студентами закладу вищої освіти (ЗВО) та чинники, що тому сприяють, є однією з найактуальніших тем для дослідження сучасними науковцями. Одним із найважливіших чинників, що на це впливає, є діалогічні здібності викладача закладу вищої освіти. Найбільш ефективним методом оцінки даних якостей є метод експертних оцінок, коли саме студенти надають оцінки здібностям викладача, що дає об’єктивні результати. Дослідження проводилось серед студентів – медичних психологів і викладачів з різним стажем роботи Вінницького національного медичного університету імені М. Пирогова. За отриманими результатами на перших курсах навчання студенти більшою мірою акцентують увагу на комунікативних аспектах взаємодії викладачів і студентів. На середніх і старших курсах поступово акценти зміщуються в бік когнітивної й операційної складових частин професійної компетентності викладача та його мотивації щодо навчальної діяльності. Студенти всіх курсів і викладачі, незалежно від досвіду, відзначили спільні чинники, що впливають на успіх лекції. Щодо особистісних якостей лектора, то тут є розбіжність. Викладачі віддають перевагу загальнолюдським чинникам, як-от: «загальна ерудиція», «правильна мова» та «гумор», а у студентській вибірці домінують конкретні професійні якості: «уміння просто викласти складні речі», «уміння привернути увагу до предмета». Значуща відмінність досліджена між найважливішими особистісними якостями викладача, що впливають на успішне проведення заняття. Незмінним лишається домінування показника «досконале знання предмета» для всіх викладачів. «Мистецтво оратора» та «вміння просто викласти складні речі» у процесі здобуття педагогічного досвіду поступаються своїми позиціями таким якостям, як «гумор» і «загальна ерудиція». На нашу думку, це є свідченням того, що зі значним педагогічним досвідом більш професійні якості викладача стають менш значущими, а більша значущість надається саме загальнолюдським та інтелектуальним якостям. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Наукові записки. Серія: Психологія uk_UA
dc.subject діалогічні здібності uk_UA
dc.subject викладач ЗВО uk_UA
dc.subject студенти – медичні психологи uk_UA
dc.subject професійні якості uk_UA
dc.subject особистісні якості uk_UA
dc.title Вплив діалогічних здібностей викладача закладу вищої освіти на успішність проведення лекцій uk_UA
dc.type Article en


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис

Статистика