Аннотации:
У статті визначено нові функції та специфіку алгоритму професійної діяльності педагога в умовах надзвичайних ситуацій. Автор пропонує означення, критерії та показники культури безпечної професійної поведінки педагога в умовах надзвичайних ситуацій. Автор здійснив аналіз досвіду інших країн, які організовували освіту в умовах надзвичайних ситуацій, та запропоновано правила поведінки та алгоритм реагування педагога на надзвичайні ситуації. У статті автором обґрунтовано організаційно-педагогічні умови виховання культури безпечної професійної поведінки педагогів у надзвичайних ситуаціях. Формування під час вивчення психологічних дисциплін психологічної стійкості та готовності до виконання функції психологічного захисту учнів в умовах надзвичайних ситуацій; модернізація змісту дисциплін ЦЗ і БЖД щодо видів НС, їх потенційних загроз життю і здоров’ю й технологій запобігання негативних наслідків; вивчення та дотримання майбутніми педагогами правил і алгоритмів безпечної професійної поведінки в умовах НС. Автор пропонує також методичні рекомендації щодо виховання культури безпечної професійної поведінки педагогів у надзвичайних ситуаціях. Враховуючи результати наукових досліджень українських і зарубіжних педагогів, процес виховання культури безпечної професійної поведінки педагога в умовах НС, запропоновано здійснювати послідовно в таких три етапи: формування у педагога відповідальності за безпеку учнів під час організації освітнього процесу в умовах НС та необхідності розвитку власної культури безпечної професійної поведінки; ознайомлення з видами НС і їх небезпеками, правилами поведінки в різноманітних НС і технологіями їх попередження; оволодіння моделями та алгоритмами безпечної професійної поведінки під час НС різного характеру.