Abstract:
Формування та розвиток безпечного інформаційного середовища сучасного закладу охорони здоров’я входить до переліку пріоритетних завдань адміністрування в медичній сфері в умовах війни. Його компоненти повинні забезпечувати максимальну ефективність діяльності працівників закладу охорони здоров’я як в процесі діагностики та лікування пацієнтів, так і у створенні безпечного інформаційного середовища для спілкування із клієнтами. У статті розглядаються питання створення такого безпечного інформаційного середовища, що має трирівневу структуру та дозволяє максимально автоматизувати роботу фахівців. З метою підвищення результативності роботи закладу охорони здоров’я та реалізації вимог щодо безпечного його функціонування, запропоновано розширення можливостей інформаційного середовища шляхом включення до нього інструментів хмарних сервісів з підтримкою інформаційно-довідкових систем, медичних інформаційних систем, медичних консультативно-діагностичних систем та медичних апаратно-комп’ютерних систем. На базовому рівні всі ці системи інформаційно однаково доступні з автоматизованого робочого місця – реєстратури, а з робочого місця лікаря-спеціаліста – ще й функціонально. Наступні рівні застосування інтегрованих медичних інформаційних систем – поліклінічний та стаціонарний. Найвищий – третій рівень передбачає застосування адміністративно-управлінських та статистичних медичних інформаційних систем. Особливу увагу у статті приділено питанню дотримання працівниками закладу охорони здоров’я принципів кібербезпеки та використання знань та умінь з медіаграмотності у професійній діяльності. Авторами запропоновано застосування цифрових інструментів Google Workspace в медицині, шляхи та можливості безпечного їх використання персоналом закладу охорони здоров’я з метою збору даних їх збереження та аналізу.