Repository of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsia

Компоненти культури безпечної професійної поведінки педагога в умовах надзвичайних ситуацій

Show simple item record

dc.contributor.author Івашкевич, Є. М. uk_UA
dc.date.accessioned 2023-09-09T05:46:52Z en
dc.date.available 2023-09-09T05:46:52Z en
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Івашкевич Є. М. Компоненти культури безпечної професійної поведінки педагога в умовах надзвичайних ситуацій / Є. М. Івашкевич // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць. – Вінниця, 2023. – Вип. 67. – С. 160–171. – DOI: 10.31652/2412-1142-2023-67-160-171 uk_UA
dc.identifier.other DOI: 10.31652/2412-1142-2023-67-160-171 en
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/6269 en
dc.description.abstract У статті доведено необхідність вироблення нової концептуальної безпекової парадигми організації освітнього процесу з огляду на воєнний стан. Для кращого розуміння змісту понять «безпечний освітній процес», «культура безпечної поведінки» здійснено аналіз наукової літератури з питань безпеки та розкрито зміст терміну «безпека» стосовно існування та функціонування будь-якої складної системи і, насамперед, таких її соціальних видів, як цивілізація, суспільство, держава, шкільний колектив. З урахуванням дефініцій раніше визначених понять «культура» та «безпека» сформульовано дефініцію поняття «культура безпечної професійної поведінки педагога». На основі аналізу викликів, загроз, ризиків і небезпек, які все частіше виникають на території нашої держави під час воєнного стану, визначено структурні компоненти поняття «культура безпечної професійної поведінки педагога в умовах надзвичайних ситуацій». Основна ідея дослідження полягає в тому, що педагогу необхідно знати потенційні небезпеки від надзвичайних ситуацій, передбачати та розпізнавати небезпеки, а за можливості – їх уникати бо хоч мінімізувати негативний вплив на учасників освітнього процесу завдяки професійній безпечній поведінці. Зроблено висновок, що, користуючись можливостями навчального процесу та освіти загалом, ми не можемо створити загальної, глобальної безпеки. Але за допомогою навчальних закладів, використовуючи різні педагогічні технології, можна сформувати та розвинути культуру безпечної життєдіяльності у студентів університетів. Вплив на студентів педагогічних університетів, як на найсвідоміший і найвідповідальніший у плані виховання культури безпечної поведінки прошарок населення, значно підніме рівень культури безпечної життєдіяльності учнів і суспільства в цілому. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Інформаційні технології та інноваційні методики навчання в освіті дорослих uk_UA
dc.subject безпека uk_UA
dc.subject безпечний освітній процес uk_UA
dc.subject безпечне освітнє середовище uk_UA
dc.subject культура безпечної поведінки педагога uk_UA
dc.subject воєнний стан uk_UA
dc.subject надзвичайні ситуації uk_UA
dc.title Компоненти культури безпечної професійної поведінки педагога в умовах надзвичайних ситуацій uk_UA
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics