Abstract:
З огляду на наявну загрозу життю і здоров'ю учасників освітнього процесу внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану, Міністерством освіти і науки України розроблено методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного часу. Оскільки безпека освітнього процесу та формування культури безпечної поведінки учнів в умовах надзвичайної ситуації значною мірою залежать від учителів, то саме в педагогічних ЗВО потрібно осучаснити методологічні підходи в організації вищої педагогічної освіти, оновити зміст відповідних навчальних дисциплін і мають бути реалізовані спеціальні організаційно-педагогічні умови формування в майбутніх учителів культури безпеки професійної діяльності в надзвичайних ситуаціях, зокрема під час воєнного стану та в повоєнний час. Особливо актуальним є аналіз досвіду європейських країн щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного часу. Для України необхідно імплементувати зміст професійної підготовки майбутніх педагогів в умовах надзвичайних ситуацій як у європейських країнах щодо формування в них культури безпечної професійної поведінки.