Аннотации:
Життєва активність людини – це дуже важливий показник сьогодення. Світ не стоїть на місці і від студентів вимагає мобільності, нескінченного руху, швидкої реакції, адекватної поведінки. З виснаженим організмом студент відчуває постійну слабкість, млявість і не може вести активний спосіб життя, що суттєво пригнічує психіку індивіда. Тому для покращання самопочуття студенти використовують ноотропні препарати, які мають антиастенічний ефект, роблячи їх активними учасниками навчального процесу та справляють нейропротекторну дію. У більшості країн світу (у т.ч. США і країнах Західної Європи) пірацетам та інші ноотропи не зареєстровані як лікарські препарати, оскільки їхня ефективність не доведена у відповідних дослідженнях. Водночас в Україні, Росії та деяких інших країнах пірацетам широко застосовують у клінічній практиці для лікування неврологічних і психіатричних захворювань, про що свідчить
значна кількість публікацій щодо широкого застосування препарату не тільки у неврології, але й в інших галузях медицини. Емоційне напруження, значний об’єм інформації, пригнічений настрій – це чинники, які негативно впливають на психічний стан студентів під час екзаменаційної сесії та у комплексі є основними факторами незадовільного складання іспитів. З метою зменшення впливу цих чинників на організм студенти вдаються до крайніх заходів – вживання психотропних препаратів, а саме: ноотропів та антидепресантів. Студенти, які не застосовують такі препарати, у свою чергу, використовують інші методи, що запобігають втомі та пригніченому настрою. Мета. Враховуючи актуальність даної проблеми, метою нашого дослідження був аналіз особливостей впливу медикаментозних психотропних препаратів на мозкову діяльність студентів IІ-VI курсів Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова. За допомогою розробленої нами анкети з 8 питань проводилося опитування студентів-медикив, в якому взяли участь 358 осіб: 55,1% (197) – представники жіночої статі та 44,9% (161) – чоловічої.Серед опитаних студентів 48% осіб приймали ноотропи, антидепресанти або їх комбінацію. Найбільший відсоток споживачів (63,6%) припадає на студентів 3-го курсу з перевагою дівчат (67%), шестикурсників (50,2%), з яких 71% були хлопці. Це, можливо, пов’язане з більш важким розумовим навантаженням перед тестуванням КРОК-1 на 3 курсі та КРОК-2 і державними іспитами на 6 курсі.