Abstract:
Наведені приклади свідчать про те, що спосіб життя підлітків змінюється. Однак не існує однозначної відповіді на питання, чи стає він більш здоров’язберігаючим, чи ні. Щоб відповісти на таке складне питання, потрібно робити не популяційні зрізи якогось окремого питання, а оцінювати кожного учасника дослідження з точки зору сформованості його здоров’язберігаючих компетенцій, оскільки кожна окрема особистість поєднує у собі цілий спектр знань, пересторог, установок, як вірних, так і хибних уявлень про здоров’я, котрі разом з оточуючим мікро- та макросоціумом спонукають її до певного способу життя, який, зрештою, збереже або зашкодить її здоров’ю. Тому, на наш погляд, моніторинг здоров’язберігаючих компетенцій підлітків повинен включати дослідження когнітивних, мотиваційних та поведінкових елементів.