Abstract:
У статті актуалізується значення адаптаційного потенціалу студентів вищих медичних закладів у процесі їх фахової підготовки. Визначаються критерії адаптаційного потенціалу студентів, відповідно до вікових особливостей. Встановлено, що основні механізми формування адаптаційного потенціалу на рівні організму це: 1) біохімічні - проявляються у внутрішньоклітинних процесах, як, наприклад, зміна роботи ферментів або зміна їх кількості; 2) фізіологічні - наприклад, посилення потовиділення при підвищенні температури; 3) морфофункціональні - особливості будови і функцій організму, пов’язані зі способом життя; 4) поведінкові - наприклад, створення комфортних умов проживання і т.д.; 5) онтогенетичні - прискорення або уповільнення індивідуального розвитку, що сприяють виживанню при зміні умов.