Аннотации:
У статті досліджуються мистецькі засоби впливу на формування особистості та полікультурні аспекти цього процесу. Автор розглядає феномен багатокультурності та різноманітні синонімічні тлумачення цього поняття, як то «полікультурність», «кроскультурність», «бікультурність». У статті також нагадується, що в історії України переплелись культурні впливи як східних, так і західних народів, античних міст-держав та скіфо-сарматських племен, Візантії та Риму, Польщі та Російської імперії. Автор також наголошує, що в контексті багатокультурності мистецтво є універсальним засобом духовного єднання оскільки має функцію творення загальнолюдських цінностей, а також втілює в собі надзвичайно потужну здатність розвивати людину. Мистецтво є засобом спілкування і взаєморозуміння, єднання у спільних переживаннях і діях, інструментом самоідентифікації. Також автор статті розглядає творчість молодого митця А. Гайструка та його дослідження-тренінг, який був проведений серед старшокласників гімназії №7 м. Вінниці. Аналіз отриманих результатів дозволив виявити первинний стан ціннісного континууму старшокласників та деякі проблемні зони останнього.
В статье исследуются художественные средства влияния на формирование личности и поликультурные аспекты этого процесса. Автор рассматривает феномен мультикультурализма и разнообразные синонимические толкования этого понятия, как «поликультурность», «кроскультурнисть», «бикультурность». В статье также напоминается, что в истории Украины переплелись культурные влияния как восточных, так и западных народов, древних городов-государств и скифо-сарматских племен, Византии и Рима, Польши и Российской империи. Автор также отмечает, что в контексте мультикультурализма искусство является универсальным средством духовного единения, поскольку имеет функцию создания общечеловеческих ценностей, а также воплощает в себе мощнейшую способность развивать человека. Искусство является средством общения и взаимопонимания, единения в общих переживаниях и действиях, инструментом самоидентификации. Также автор статьи рассматривает творчество молодого художника А. Гайструка и его исследования-тренинг, который был проведен среди старшеклассников гимназии №7 г. Винницы. Анализ полученных результатов позволил выявить первоначальное состояние ценностного континуума старшеклассников и некоторые проблемные зоны последнего.
The article explores the artistic means of influence on the formation of personality and the multicultural aspects of this process. The author considers the phenomenon of multiculturalism and various synonymous interpretations of this concept as “multicultural”, “cross-cultural”, “bicultural”. The article also recalls that in the history of Ukraine cultural influences of both Eastern and Western worlds, ancient city-states and Scythian-Sarmatian tribes, Byzantium and Rome, Poland and the Russian Empire are intertwined. The author also notes that in the context of multiculturalism, art is a universal means of spiritual unity, because it has the function of creating universal human values, and also embodies the powerful ability to develop a person. Art is a means of communication and mutual understanding, unity in common experiences and actions, a tool of self-identification. The author also examines the work of the young artist A. Gaystruk and his research-training, which was conducted among the high school students of the school number 7 in Vinnitsya. An analysis of the results made it possible to identify the initial state of the value continuum of high school students and some problem areas of it.