Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Цибуліна, І.
dc.contributor.author Григор’єва, Л.
dc.contributor.author Новгородський, Р.
dc.contributor.author Костенко, Н.
dc.contributor.author Корнят, В.
dc.date.accessioned 2025-12-14T06:55:04Z
dc.date.available 2025-12-14T06:55:04Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Арт-терапія як метод соціально-педагогічної реабілітації / І. Цибуліна, Л. Григор’єва, Р. Новгородський [та ін.] // Ввічливість. Humanitas. – 2025. – № 3. – С. 162–171. uk_UA
dc.identifier.other DOI: 10.32782/humanitas/2025.3.21
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/11211
dc.description.abstract У статті здійснено комплексний аналіз можливостей арттерапії як ефективного інструменту соціально педагогічної реабілітації дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах. З огляду на зростання кількості дітей, що пережили психотравмуючі події, зазнали насильства, соціального відторгнення, втрати значущих дорослих або були вимушено переміщеними через війну чи інші катастрофічні події, актуалізується потреба у пошуку нових форм гуманістично орієнтованої допомоги, яка виходить за межі традиційного педагогічного чи психологічного супроводу. У цьому контексті арттерапія постає як засіб, що поєднує елементи творчості, психоемоційного розвантаження, самопізнання й відновлення внутрішнього ресурсу дитини. Метою статті є наукове обґрунтування арттерапії як універсального і гнучкого методу соціально-педагогічної реабілітації, що здатен забезпечити не лише емоційне відновлення дитини, а й сприяти її соціалізації, розвитку адаптивних навичок, формуванню стійкого позитивного образу «Я» та підвищенню якості життя в умовах кризи. Систематизовано ключові підходи до трактування поняття «соціально-педагогічна реабілітація», здійснено огляд наукових публікацій вітчизняних і зарубіжних авторів, а також охарактеризовано сучасні тенденції впровадження арт терапії в освітню та соціальну практику. Особлива увага приділена аналізу таких можливостей арттерапії, як: створення безпечного простору для емоційного самовираження; корекція поведінкових і комунікативних трудно щів; розвиток творчого потенціалу; формування адаптивних стратегій у стресових ситуаціях; зниження рівня тривожності та агресивності; покращення сенсомоторної координації; а також загальна стабілізація психофізіологічного стану. Продемонстровано, що арттерапевтичні методики можуть бути ефективно адаптовані до вікових, когнітивних, психоемоційних та культурних особливостей дитини, що дозволяє використовувати їх у найрізноманітніших реабілітаційних контекстах – від шкільного середовища до центрів соціальної підтримки. У дослідженні порушено проблему недостатньої систематизації арттерапевтичного досвіду в Україні, а також брак уніфікованих програм, орієнтованих на дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах. У висновках обґрунтовано необхідність подальших наукових досліджень, спрямованих на розробку структурованих моделей соціально-педагогічної реабілітації із застосуванням арттерапії, створення мультидисциплінарних команд фахівців та підвищення кваліфікації педагогів і соціальних працівників у сфері арттерапевтичної практики. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Волинський національний університет імені Лесі Українки uk_UA
dc.subject арттерапія uk_UA
dc.subject соціально-педагогічна реабілітація uk_UA
dc.subject діти у складних життєвих обставинах uk_UA
dc.subject психоемоційна підтримка uk_UA
dc.subject творчість uk_UA
dc.subject адаптивна поведінка uk_UA
dc.subject соціалізація uk_UA
dc.subject емоційний розвиток uk_UA
dc.title Арт-терапія як метод соціально-педагогічної реабілітації uk_UA
dc.title.alternative Art therapy as a method of social and pedagogical rehabilitation uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис

Статистика