Repository of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsia

Брейнрот як психологічний феномен: вплив низькопробного медіаконтенту на емоційний стан та розвиток внутрішньоособистісного конфлікту студентів

Show simple item record

dc.contributor.author Потоцька, І. С.
dc.contributor.author Рисинець, Т. П.
dc.contributor.author Дика, А. В.
dc.date.accessioned 2025-12-14T05:42:57Z
dc.date.available 2025-12-14T05:42:57Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Потоцька І. С. Брейнрот як психологічний феномен: вплив низькопробного медіаконтенту на емоційний стан та розвиток внутрішньоособистісного конфлікту студентів / І. С. Потоцька, Т. П. Рисинець, А. В. Дика // Габітус: наук. журн. з соціології та психології. – 2025. – № 75 (2). – С. 197–201. uk_UA
dc.identifier.other DOI: 10.32782/hbts.75.2.34
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/11210
dc.description.abstract У статті здійснено комплексний психологічний аналіз феномена «брейнрот» як наслідку надмірного споживання низькоякісного цифрового контенту, насамперед на прикладі платформи TikTok. Автор розглядає брейнрот не лише як культурно-соціальне явище, а як специфічний стан афективно-когнітивної дезорганізації, що виявляється через зниження здатності до критичного мислення, емоційне виснаження, утрату мотиваційної структури діяльності й формування внутрішньоособистісного конфлікту. Здійснено історичний екскурс у генезу поняття, визначено психологічні чинники, що сприяють його актуалізації в умовах цифрової гіперстимуляції. Результати емпіричного дослідження, проведеного серед студентської молоді, свідчать про дисонанс між суб’єктивними оцінками користі контенту й фактичним емоційним станом респондентів. Виявлено, що регулярне вживання короткоформатного, емоційно навантаженого, але інтелектуально спрощеного контенту викликає короткострокове покращення настрою, проте супроводжується тривалими наслідками для емоційної стабільності, саморефлексії та цілісного світосприйняття. Запропоновано психопрофілактичні стратегії, спрямовані на подолання негативних наслідків цифрової залежності: цифровий тайм-менеджмент, афективну регуляцію, розвиток медіаграмотності й психоедукацію. Зроблено висновок про необхідність подальших досліджень для глибшого розуміння психофізіологічних механізмів впливу цифрового середовища на молодь. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Габітус uk_UA
dc.subject брейнрот uk_UA
dc.subject внутрішньоособистісний конфлікт uk_UA
dc.subject психоемоційний стан uk_UA
dc.subject соціальні мережі uk_UA
dc.subject застосунок TikTok uk_UA
dc.subject інформаційна втома uk_UA
dc.subject студентська молодь uk_UA
dc.title Брейнрот як психологічний феномен: вплив низькопробного медіаконтенту на емоційний стан та розвиток внутрішньоособистісного конфлікту студентів uk_UA
dc.title.alternative Brainworld as a phychological phenomenon: the influence of low-problem media content on the emotional state and development of intrapersonal conflict of students uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics