| dc.description.abstract |
В умовах сучасних медико-соціальних, економічних та політичних змін проблема вивчення самооцінки стану здоров’я студентів набуває особливої актуальності, оскільки вміння правильно оцінити стан свого
організму дозволяє вчасно виявити проблеми, усвідомити та попередити захворювання. Недостатньо вивченим є питання комплексної самооцінки стану здоров’я серед студентів вищих медичних закладів. Визначення факторів, які впливають на стан здоров’я студентів, а також наявні протиріччя між об’єктивними показниками здоров’я і суб’єктивною самооцінкою спонукало провести дане дослідження. Теоретичний аналіз наукових джерел дозволив визначити основні поняття наукового дослідження: «здоров’я», «самооцінка», «культура
здоров’я», «самооцінка здоров’я» та обґрунтувати основні напрямки покращення і збереження здоров’я у студентів-медиків. Результати опитування показали, що лише 7,1% опитаних вважають стан свого
здоров’я відмінним, 40,6% – добрим, 45,0% – задовільним, 6,9% – поганим і 0,4% – дуже поганим. Серед юнаків 47,2% вказали, що проблем зі здоров’ям майже не мають, серед дівчат цей показник склав 43,1%; частина осіб, що хворіють на гострі респіраторні вірусні інфекції, приблизно однакова (33,4% – дівчат, 32,8% – юнаків), але
наявність хронічних захворювань, які періодично (2-3 рази на рік) загострюються, у дівчат більша і становить 10,9% проти 8,6% у юнаків; відсоток осіб, що мають 1–2 хронічних захворювання, які постійно турбують і потребують постійного прийому ліків, серед дівчат складає 6,3%, а серед юнаків – 4,2%. Перспективним напрямком подальших досліджень є визначення основних факторів, що впливають на самооцінку фізичного і психічного стану та встановлення зв’язку між самооцінкою власного здоров’я та способом життя студентів. |
uk_UA |