Репозиторій Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Особливості розвитку психофізіологічних функцій сучасних школярів в умовах використання заходів психогігієнічної корекції та профілактики

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Браткова, О. Ю. uk_UA
dc.contributor.author Белов, О. О. uk_UA
dc.contributor.author Очередько, О. М. uk_UA
dc.contributor.author Кулешов, О. В. uk_UA
dc.contributor.author Стоян, Н. В. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-12-04T09:59:45Z
dc.date.available 2025-12-04T09:59:45Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Особливості розвитку психофізіологічних функцій сучасних школярів в умовах використання заходів психогігієнічної корекції та профілактики / О. Ю Браткова, О. О. Белов, О. М. Очередько [та ін.] // Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина». – 2025. – № 11(57). – С. 2884–2895. uk_UA
dc.identifier.other DOI: 10.52058/2786-4952-2025-11(57)-2884-2895 en
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/10901 en
dc.description.abstract В умовах суттєвого погіршання стану психічного здоров’я сучасних школярів надзвичайно вагомим є пошук засобів, які дозволяють ефективно корегувати процеси формування як психофізіологічних, так і психічних особливостей дівчат і юнаків, що навчаються в умовах закладів загальної середньої освіти з метою профілактики розвитку донозологічних зрушень у стані ментального здоров’я та запобігання розвитку психічних розладів Метою наукової роботи було встановлення особливостей розвитку психофізіологічних функцій сучасних школярів в умовах використання заходів психогігієнічної корекції та профілактики. Наукові дослідження проводились на базі ряду закладів загальної середньої освіти м. Вінниця. З метою визначення особливостей застосування у повсякденній практиці сучасної школи розробленого комплексу заходів психогігієнічної корекції та профілактики донозологічних зрушень у стані психічного здоров’я підлітків було сформовано 2 групи порівняння: групу втручання та групу контролю. До складу групи втручання було включено 62 учня (30 дівчат та 32 юнаки), навчальна і позанавчальна діяльність яких була пов’язана із впровадженням розробленого комплексу заходів, до складу групи контролю був віднесений 61 підліток (31 дівчина та 30 юнаків), умови повсякденної навчальної і позанавчальної діяльності котрих не були змінені. Комплекс заходів психогігієнічної корекції та профілактики, який був розроблений та впроваджений, дозволив домогтися суттєвого покращання провідних характеристик вищої нервової діяльності, які є визначальними показниками психофізіологічної адаптації організму підлітків до умов високого психоемоційного навантаження, властивого для сучасної школи. Встановлено, що найкращі з соціальної та навчально-значущої точок зору показники латентного періоду простої і диференційованої зорово-моторної реакції і у дівчат, і у юнаків спостерігаються у віці 15 років, найгірші – у віці 16 років. Показники, які реєструються серед 17-річних підлітків, займають проміжне положення і, таким чином, засвідчують наявність певної стабілізації у цьому віці природних процесів змін з боку провідних характеристик центральної нервової системи. Разом з тим під час визначення характеристик критичної частоти злиття світлових миготінь найкращі з адаптаційної точки зору результати і серед дівчат, і серед юнаків спостерігаються у віці 16 років, найгірші – серед 17-річних учениць та 15-річних учнів. Дані щодо оцінки координаційних здібностей переконливо засвідчують той факт, що провідні просторові кореляти координації рухів школярів протягом часу навчання переважно погіршуються. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Перспективи та інновації науки uk_UA
dc.subject школярі uk_UA
dc.subject заклад загальної середньої освіти uk_UA
dc.subject психофізіологічні функції uk_UA
dc.subject психофізіологічна адаптація uk_UA
dc.subject профілактика uk_UA
dc.title Особливості розвитку психофізіологічних функцій сучасних школярів в умовах використання заходів психогігієнічної корекції та профілактики uk_UA
dc.title.alternative The development of psychophysiological functions of modern schoolchildren in the conditions of the use of psychohygienic correction and prevention measures en
dc.type Article en


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис

Статистика