Abstract:
У ході проведеного дослідження було визначено закономірності психофізіологічних адаптаційних процесів у учнів старшого шкільного віку з різним рівнем здоров'я. Було включено 120 дівчат та 108 хлопчиків (або 10,3% від загальної кількості обстежених).Одержані в ході проведених досліджень дані засвідчували той факт, що, для більшості досліджуваних показників, найбільш оптимальним перебіг процесів психофізіологічної адаптації слід було визнати серед дівчат і юнаків, які належали до першої групи порівняння і, отже, відзначались більш високим у порівнянні з їх ровесниками, рівнем здоров’я, відсутністю, донозологічних зрушень та будь-яких ознак хронічної патології. Найбільш яскраво такі явища проявлялись у разі визначення особливостей показників вищої нервової діяльності і, передусім характеристик швидкості сенсомоторних реакції і врівноваженості нервових процесів та в дещо меншій мірі – у разі дослідження особливостей функціонального стану зорової сенсорної системи та функціональних можливостей соматосенсорного аналізатора