Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лісовий, М. І. | uk_UA |
dc.contributor.author | Балтремус, В. Є. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2025-09-09T14:34:40Z | |
dc.date.available | 2025-09-09T14:34:40Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Лісовий М. І. Сутність педагогічної культури викладача ЗВО / М. І. Лісовий, В. Є. Балтремус // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. – Київ ; Вінниця, 2024. – Вип. 72. – С. 187–195. – DOI: 10.31652/2412-1142-2024-72-187-195 | uk_UA |
dc.identifier.other | DOI: 10.31652/2412-1142-2024-72-187-195 | en |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/10254 | en |
dc.description.abstract | У статті розкрито сутністьпедагогічної культури викладача ЗВО, наголошено, що якісна педагогічна діяльність залежить від особистісних, психологічних, фахових характеристик самого педагога. У зв'язку з цим визначено вимоги до педагогів, які працюють у закладі вищої освіти. Увагу зосереджено на необхідності проходження аспірантами педагогічної практики, що є надзвичайно важливим елементом у системі підготовки науково-педагогічних кадрів.У результаті аналізу наукових джерел подано визначення професійної та педагогічної культури. Педагогічна культура –це гармонія високорозвиненого педагогічного мислення, знань, почуттів і професійної творчої діяльності, що сприяє ефективній організації педагогічного процесу.Схарактеризовано основні компоненти педагогічної культури викладача ЗВО: культура педагогічного мислення, духовно-моральна культура, культура спілкування. Під педагогічним мисленням розуміється особливий стиль професійного мислення педагога, що реалізується в інтелектуальній і практичній діяльності та приводить до ефективної роботи освітнього процесу. Духовно-моральна культура педагога –це інтегральна система особистісних і професійних якостей особистості, таких як духовність, моральна свідомість, професійна етика, що сприяють активній професійній діяльності викладача з метою формування моральних якостей у студентів. Щодо третього компонента, то немає сумніву, що основним завданням педагогічного спілкування є встановлення, налагодження та підтриманнявзаємовідносин із колегами та студентами. І характер взаємин педагога з тими, з ким він змушений контактувати під час виконання своєї професійної діяльності, безпосередньо впливає на її успішність та ефективність.Зроблено висновок про те, що всі розглянуті сторони педагогічної діяльності рівнозначно важливі й недооцінка будь-якої з нихможе призвести до вкрай небажаних результатів. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.publisher | Друк плюс | uk_UA |
dc.subject | викладач ЗВО | uk_UA |
dc.subject | компоненти | uk_UA |
dc.subject | педагогічна культура | uk_UA |
dc.subject | педагогічна практика | uk_UA |
dc.title | Сутність педагогічної культури викладача ЗВО | uk_UA |
dc.type | Article | en |