Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Рисинець, Тетяна | |
dc.contributor.author | Ужун, Юлія | |
dc.contributor.author | Бенедіктова, Наталія | |
dc.contributor.author | Потоцька, Ірина | |
dc.date.accessioned | 2025-09-01T13:55:56Z | |
dc.date.available | 2025-09-01T13:55:56Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Рисинець Т. П., Ужун Ю. О., Бенедіктова Н. В., Потоцька І. С. Роль психологічного тренінгу та консультування у розвитку ціннісно-мотиваційної сфери студентів-психологів // Наукові перспективи. – 2025. – № 8(62). – С. 1528–1539. DOI: 10.52058/2708-7530-2025-8(62)-1528-1539 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2708-7530 | |
dc.identifier.other | DOI: 10.52058/2708-7530-2025-8(62)-1528-1539 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/10220 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена систематизації та практичній інтеграції інструментів формування ціннісно-мотиваційної сфери (ЦМС) студентів-психологів у сучасних закладах вищої освіти (ЗВО) України. Предметом дослідження є психологічний тренінг і консультування як ключові засоби розвитку ЦМС, а також умови їхнього впровадження в освітній процес з урахуванням міжнародного досвіду. Показано, що ефективність цих інструментів забезпечується через підтримку базових психологічних потреб (автономії, компетентності та соціальної пов’язаності), підвищення смислової цінності навчальних завдань, орієнтацію на реалістичні очікування успіху й переорієнтацію студентів на цілі оволодіння знаннями. Сформована ціннісно мотиваційна сфера виступає передумовою навчальної залученості, внутрішньої мотивації та становлення професійної ідентичності майбутніх фахівців. Теоретичною рамкою дослідження слугують три комплементарні підходи: теорія самовизначення, теорія очікування-цінності та теорія цілей досягнення. Психологічний тренінг описаний як структурована програма визначеної інтенсивності, спрямована на відпрацювання академічних і соціально-емоційних навичок, рефлексію цінностей і зміну регуляції мотивації. Виділено чотири групи тренінгів: програми саморегуляції навчання; формати підтримки базових психологічних потреб і підвищення якості мотивації; модулі усвідомленості, стрес-менеджменту та розвитку резилієнтності; ціннісні вправи й професійно-рефлексивні компоненти. Психологічне консультування, на відміну від тренінгу, зорієнтоване на роботу з індивідуальними труднощами студентів і визначається як короткотривалий, структурований процес допомоги, спрямований на поліпшення психічного благополуччя, навчального функціонування та мотиваційних процесів. У статті запропоновано поетапну модель розвитку ЦМС, що включає: короткі психоедукаційні модулі у базових курсах; семестрові тренінгові прог рами; доступне консультування (у тому числі дистанційне); рефлексивні та супервізійні групи; системний моніторинг результатів за психологічними й академічними показниками. У висновках окреслено напрямки подальших досліджень. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.publisher | Наукові перспективи | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Психологія;8 (62) | |
dc.subject | ціннісно-мотиваційна сфера | uk_UA |
dc.subject | студент | uk_UA |
dc.subject | студент-психолог | uk_UA |
dc.subject | психологічний тренінг | uk_UA |
dc.subject | психологічне консультування | uk_UA |
dc.subject | саморегуляція навчання | uk_UA |
dc.subject | базові психологічні потреби | uk_UA |
dc.subject | смислова залученість | uk_UA |
dc.subject | професійна ідентичність | uk_UA |
dc.subject | психологічні служби | uk_UA |
dc.subject | заклади вищої освіти | uk_UA |
dc.title | Роль психологічного тренінгу та консультування у розвитку ціннісно-мотиваційної сфери студентів-психологів | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |