Repository of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsia

Роль психологічного тренінгу та консультування у розвитку ціннісно-мотиваційної сфери студентів-психологів

Show simple item record

dc.contributor.author Рисинець, Тетяна
dc.contributor.author Ужун, Юлія
dc.contributor.author Бенедіктова, Наталія
dc.contributor.author Потоцька, Ірина
dc.date.accessioned 2025-09-01T13:55:56Z
dc.date.available 2025-09-01T13:55:56Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Рисинець Т. П., Ужун Ю. О., Бенедіктова Н. В., Потоцька І. С. Роль психологічного тренінгу та консультування у розвитку ціннісно-мотиваційної сфери студентів-психологів // Наукові перспективи. – 2025. – № 8(62). – С. 1528–1539. DOI: 10.52058/2708-7530-2025-8(62)-1528-1539 uk_UA
dc.identifier.issn 2708-7530
dc.identifier.other DOI: 10.52058/2708-7530-2025-8(62)-1528-1539
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/10220
dc.description.abstract Стаття присвячена систематизації та практичній інтеграції інструментів формування ціннісно-мотиваційної сфери (ЦМС) студентів-психологів у сучасних закладах вищої освіти (ЗВО) України. Предметом дослідження є психологічний тренінг і консультування як ключові засоби розвитку ЦМС, а також умови їхнього впровадження в освітній процес з урахуванням міжнародного досвіду. Показано, що ефективність цих інструментів забезпечується через підтримку базових психологічних потреб (автономії, компетентності та соціальної пов’язаності), підвищення смислової цінності навчальних завдань, орієнтацію на реалістичні очікування успіху й переорієнтацію студентів на цілі оволодіння знаннями. Сформована ціннісно мотиваційна сфера виступає передумовою навчальної залученості, внутрішньої мотивації та становлення професійної ідентичності майбутніх фахівців. Теоретичною рамкою дослідження слугують три комплементарні підходи: теорія самовизначення, теорія очікування-цінності та теорія цілей досягнення. Психологічний тренінг описаний як структурована програма визначеної інтенсивності, спрямована на відпрацювання академічних і соціально-емоційних навичок, рефлексію цінностей і зміну регуляції мотивації. Виділено чотири групи тренінгів: програми саморегуляції навчання; формати підтримки базових психологічних потреб і підвищення якості мотивації; модулі усвідомленості, стрес-менеджменту та розвитку резилієнтності; ціннісні вправи й професійно-рефлексивні компоненти. Психологічне консультування, на відміну від тренінгу, зорієнтоване на роботу з індивідуальними труднощами студентів і визначається як короткотривалий, структурований процес допомоги, спрямований на поліпшення психічного благополуччя, навчального функціонування та мотиваційних процесів. У статті запропоновано поетапну модель розвитку ЦМС, що включає: короткі психоедукаційні модулі у базових курсах; семестрові тренінгові прог рами; доступне консультування (у тому числі дистанційне); рефлексивні та супервізійні групи; системний моніторинг результатів за психологічними й академічними показниками. У висновках окреслено напрямки подальших досліджень. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Наукові перспективи uk_UA
dc.relation.ispartofseries Психологія;8 (62)
dc.subject ціннісно-мотиваційна сфера uk_UA
dc.subject студент uk_UA
dc.subject студент-психолог uk_UA
dc.subject психологічний тренінг uk_UA
dc.subject психологічне консультування uk_UA
dc.subject саморегуляція навчання uk_UA
dc.subject базові психологічні потреби uk_UA
dc.subject смислова залученість uk_UA
dc.subject професійна ідентичність uk_UA
dc.subject психологічні служби uk_UA
dc.subject заклади вищої освіти uk_UA
dc.title Роль психологічного тренінгу та консультування у розвитку ціннісно-мотиваційної сфери студентів-психологів uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics