Аннотации:
Формування у здобувачів вищої освіти нестандартного мислення і цілісного бачення досягається шляхом застосування міждисциплінарної інтеграції базових предметів з курсами за вибором як більш фахово практично орієнтованих. Метою роботи є оптимізація викладання нового курсу "Фармацевтичні аспекти токсикоманії та наркоманії" ("ФАТтаН"), який пропонується слухачам 3 курсу фармацевтичного факультету і є узагальнюючим для попередніх базових і додаткових дисциплін біологічного спрямування із залученням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. Були використані наступні методи: соціологічне опитування, статистична обробка отриманих результатів, аналіз наукових джерел за тематикою роботи. Соціологічне опитування проводили двічі анонімно за власноруч розробленою анкетою, яка була розроблена за методологією Центру прикладних досліджень, в середовищі Мicrosoft Forms пакету Office 365. Узагальнення та обробку матеріалів дослідження в групах спостереження проводили за допомогою статистичного та порівняльного методів відповідно до кожної з категорій. В опитувані брало участь 123 людини (43 чоловіків, 80 жінок), поділених на дві групи: здобувачі 3 курсу фармацевтичного факультету, що вивчали "ФАТтаН" (група спостереження – 39 осіб) та особи з кола їх спілкування, які не були знайомі з даним курсом (контрольна – 84 особи). Усі отримані дані були статистично оброблені за допомогою вбудованих модулів Мicrosoft Forms та програмного пакету "Мicrosoft Office Excel" з урахуванням параметричного t-критерія Ст'юдента для оцінки одержаної статистичної значущості міжгрупових відмінностей результатів. Отримані наступні результати: на питання, яке було сформульовано таким чином, щоб орієнтуючись по відповідях, можна було отримати чисельне значення світоглядних установок щодо соціалізації залежної від психоактивних речовин (ПАР) людини, стверджувальну відповідь дали 21% респондентів з числа здобувачів, що вивчали дисципліну (достовірність m=±6,52), а з числа респондентів, які не вивчали "ФАТтаН" – 38% (m=±5,3), р<0,05 (95%). Заперечили відповідно 17% (m=±6,01) та 4% (m=±2,14), р<0,05 (95%). Розглядаючи вище наведені результати, можна зробити висновок, що серед респондентів, які не вивчали "ФАТтаН", статистично достовірно більша частина вважає наркотичну залежність в меншій мірі загрозливою для особистості та її повернення до суспільства. Наостанок, аналіз фактичних даних дає можливість стверджувати, що вивчення курсу за вибором "ФАТтаН", відповідно до впроваджених оптимізацій, статистично значно зменшило кількість потенційних споживачів психоактивних речовин серед здобувачів, у чому беззаперечне практичне значення даної дисципліни.