Короткий опис (реферат):
Mеma. Mетою роботи є визначення особливостей психічного стану та емпатичних здібностей дівчат і юнаків впродовж навчання в старших класах сучасного закладу освіти. Oб’єкm і меmодu дослідження. Дослідження проводились на базі ряду закладів середньої освіти м. Вінниці серед 399 учнів віком від 15 до 17 років. Для оцінки особливостей психоемоційної організації особистості використовувалась методика колірних виборів Люшера, для вивчення депресивних проявів – психометрична шкала Цунга, для оцінки астенічних проявів – особистісний опитувальник Mалкової, для вивчення емпатичних здібностей – особистісний опитувальник Бойка. Резульmamu дослідження ma ïx обговорення. Під час визначення характеристик психічного стану виявлене поступове погіршання досліджуваних показників впродовж часу перебування в старших класах сучасної середньої школи, що в значно більшій мірі виражене серед юнаків. Виявлено, що рівень показників депресивних проявів в учнівському середовищі зменшуcться як у дівчат, так і у юнаків, дещо підвищуючись у віці 17 років, причому саме серед представниць жіночої статі його величини є достовірно вищими (p<0,05–0,01). Про- тягом часу спостережень як серед дівчат, так і серед юнаків спостерігається зростання рівня показників, що визначають рівень розвитку астенічних проявів. Результати, отримані у разі вивчення емпатичних здібностей, засвідчують той факт, що в структурі розподілу досліджуваних показників суттcво переважають показники, які засвідчують низький рівень розвитку емпатичних здібностей, причому інтегральний рівень емпатії у дівчат c суттcво вищим, ніж у юнаків. Buсновкu. В ході проведених досліджень визначені особливості психічного стану та емпатичних здібностей дівчат і юнаків впродовж навчання в старших класах сучасного закладу освіти.