Репозиторій Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Провідні компоненти індивідуальної концепції здоров’я у контексті формування здоров’язберігаючої компетентності дівчат і юнаків

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сергета, І.В.
dc.contributor.author Теклюк, Р. В.
dc.date.accessioned 2025-03-23T11:05:36Z
dc.date.available 2025-03-23T11:05:36Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Сергета, І.В., Теклюк, Р. В.Провідні компоненти індивідуальної концепції здоров’я у контексті формування здоров’язберігаючої компетентності дівчат і юнаків // Гігієна населених місць .-2022.-Випуск 72, - С. 152-161 uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/8767
dc.description.abstract Метою наукової роботи було вивчення провідних компонентів індивідуальної концепції здоров’я у контексті формування здоров’язберігаючої компетентності дівчат і юнаків та визначення рівнів її сформованості. Об’єкт і методи дослідження. Дослідження проводились на базі низки закладів середньої освіти м. Вінниці. Матеріалом для аналізу стали дані гігієнічних, медико-соціологічних (результати анкетувань та інтерв’ювань), психофізіологічних і психодіагностичних методів, що були проведені серед підлітків 14-17 років з 2003 по 2020 рр. Для статистичної обробки результатів був використаний критерій Стьюдента для незалежних вибірок і Q критерій Кохрена та кореляційний аналіз (визначення коефіцієнтів кореляції Пірсона і Спірмена). Результати дослідження та їх обговорення. Індивідуальна концепція здоров’я є комплексним обґрунтованим з фізіолого-гігієнічних позицій когнітивно-рефлексивним та емоційно-оцінним утворенням, що характеризує знання, ставлення і поведінку людини стосовно власного здоров’я. Когнітивна складова реалізується через медичну грамотність, яка може бути виміряна у формах загальної, функціональної та предметної медичної грамотності. Ціннісно-мотиваційна складова формується на основі ставлення людини до власного здоров’я як провідної цінності, готовності індивіда брати на себе відповідальність за нього, самооцінці стану свого здоров’я, стратегії розвитку власного здоров’я,. Поведінкова складова поєднує в собі як здоров’язбережувальні, так і ризиковані форми поведінки, які стають основою для певного способу життя. Усі складові індивідуальної концепції здоров’я реалізуються як здоров’язбережувальна компетентність підлітка, яка відповідно до рівня її сформованості, може бути сформована на оптимальному, низькому або незадовільному рівнях. Висновки. В ході проведених досліджень визначені та детально проаналізовані провідні компоненти індивідуальної концепції здоров’я у контексті формування здоров’язбережувальної компетентності дівчат і юнаків та визначені основні рівні її сформованості. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Гігієна населених місць uk_UA
dc.subject Підлітки, uk_UA
dc.subject індивідуальна концепція здоров’я, uk_UA
dc.subject медична грамотність, uk_UA
dc.subject здоровий спосіб життя, uk_UA
dc.subject зінтерланий локус контролю, uk_UA
dc.title Провідні компоненти індивідуальної концепції здоров’я у контексті формування здоров’язберігаючої компетентності дівчат і юнаків uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу