Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сергета, І. В. | uk_UA |
dc.contributor.author | Браткова, О. Ю. | uk_UA |
dc.contributor.author | Шевчук, Т. В. | uk_UA |
dc.contributor.author | Краснова, Л. І. | uk_UA |
dc.contributor.author | Дякова, О. В. | uk_UA |
dc.contributor.author | Тисевич, Т. В. | uk_UA |
dc.contributor.author | Гончарук, Т. І. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2025-03-18T14:52:59Z | |
dc.date.available | 2025-03-18T14:52:59Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Закономірності розвитку психофізіологічних функцій організму дівчат і юнаків впродовж часу навчання в старших класах сучасних закладів загальної середньої освіти / І. В. Сергета, О. Ю. Браткова, Т. В. Шевчук [та ін.] // Охорона здоров’я дітей та підлітків. – 2023. – № 1-2 (36). – С. 47–48. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7968 | en |
dc.description.abstract | Мета дослідження — встановлення закономірностей розвитку психофізіологічних функцій організму дівчат і юнаків протягом періоду навчання в старших класах сучасних закладів загальної середньої освіти. Матеріали та методи дослідження. Дослідження проводились на базі закладів загальної середньої освіти м. Вінниці. Для вивчення особливостей змін, що реєструвались з боку досліджуваних показників, були сформовані 3 групи спостережень: перша група включала у свій склад 103 учня у віці 15 років, друга — 102 учня у віці 16 років, третя — 103 учня у віці 17 років. Функціональні особливості вищої нервової діяльності вивчались шляхом визначення величин латентних періодів простої і диференційованої зорово-моторної реакції, показників рухливості і врівноваженості нервових процесів із застосуванням методики хронорефлексометрії, стійкість уваги та характеристики розумової працездатності — за допомогою таблиць Шульте, функціональні особливості зорової сенсорної системи і сенсомоторного аналізатора — на підставі оцінки критичної частоти злиття світлових миготінь із використанням методики «Світлотест» і координації рухів із застосуванням тремометрії. Результати та обговорення. В ході досліджень визначено, що динамічні зрушення з боку такої кореляти функціонального стану організму підлітків, як латентний період простої зорово-моторної реакції, мали досить своєрідний характер. Розглядаючи їх закономірності, слід було, насамперед, звернути увагу на те, що протягом періоду спостережень величини показників, що визначали швидкість умовної сенсомоторної реакції зростали з 141,96 ± 4,46 до 153,41 ± 5,67 мс (p > 0,05) серед дівчат та з 144,81 ± 3,13 до 145,61 ± 3,18 мс (0,6%; p(t) ± 0,05) серед юнаків. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.publisher | Охорона здоров’я дітей та підлітків | uk_UA |
dc.subject | психофізіологічні функції | uk_UA |
dc.subject | дівчата | uk_UA |
dc.subject | юнаки | uk_UA |
dc.subject | заклади середньої освіти | uk_UA |
dc.title | Закономірності розвитку психофізіологічних функцій організму дівчат і юнаків впродовж часу навчання в старших класах сучасних закладів загальної середньої освіти | uk_UA |
dc.type | Article | en |