Короткий опис (реферат):
Мета дослідження — встановлення закономірностей розвитку психофізіологічних функцій організму дівчат і юнаків протягом періоду навчання в старших класах сучасних закладів загальної середньої освіти.
Матеріали та методи дослідження. Дослідження проводились на базі закладів загальної середньої освіти м. Вінниці. Для вивчення особливостей змін, що реєструвались з боку досліджуваних показників, були сформовані 3 групи спостережень: перша група включала у свій склад 103 учня у віці 15 років, друга — 102 учня
у віці 16 років, третя — 103 учня у віці 17 років. Функціональні особливості вищої нервової діяльності вивчались шляхом визначення величин латентних періодів простої і диференційованої зорово-моторної реакції, показників рухливості і врівноваженості нервових процесів із застосуванням методики хронорефлексометрії, стійкість уваги та характеристики розумової працездатності — за допомогою таблиць Шульте, функціональні особливості зорової сенсорної системи і сенсомоторного аналізатора — на підставі оцінки критичної частоти злиття світлових миготінь із використанням методики «Світлотест» і координації рухів із застосуванням тремометрії. Результати та обговорення. В ході досліджень визначено, що динамічні зрушення з боку такої кореляти
функціонального стану організму підлітків, як латентний період простої зорово-моторної реакції, мали досить своєрідний характер. Розглядаючи їх закономірності, слід було, насамперед, звернути увагу на те, що протягом періоду спостережень величини показників, що визначали швидкість умовної сенсомоторної реакції зростали
з 141,96 ± 4,46 до 153,41 ± 5,67 мс (p > 0,05) серед дівчат та з 144,81 ± 3,13 до 145,61 ± 3,18 мс (0,6%; p(t) ± 0,05) серед юнаків.