Репозиторий Винницкого национального медицинского университета имени Н. И. Пирогова

Соціалізація особистості засобами політехнічної освіти та трудового виховання як процес засвоєння соціокультурного досвіду

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Плахотнік, О. В. uk_UA
dc.contributor.author Кондратюк, А. Л. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-03-14T10:33:17Z
dc.date.available 2025-03-14T10:33:17Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Плахотнік О. В. Соціалізація особистості засобами політехнічної освіти та трудового навчання як процес засвоєння соціокультурного досвіду / О. В. Плахотнік, А. Л. Кондратюк // Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. – 2024. – Вип. 215. – С. 79–87. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7614 en
dc.description.abstract Процеси соціалізації у будь-якому суспільстві мають багаторівневий та багатоаспектний характер. Існує глибинний смисловий і структурний зв’язок між процесами соціалізації та розвитком самого суспільства. Соціалізація молодої особистості в певному розумінні завершує культурно-історичний шлях нації і водночас базується на ньому. Це відбувається через включення механізмів культурної регуляції соціалізаційного процесу, таких як культурні сценарії, та через культурних агентів – окремих осіб і спільнот різного рівня та характеру, які встановлюють соціально-нормативні канони особистості стосовно кожного історичного періоду. Поняття "особистість" співвідноситься з поняттям "традиція". Саме на ньому базується процес соціалізації, який передбачає засвоєння індивідом соціокультурного досвіду і означає успадкування, підключення до групової пам’яті, укорінення в минулому, що дає йому можливість орієнтуватися у світі і забезпечує стабільність. Дослідження процесу соціалізації як одного з формоутворюючих елементів культури в сучасній науці набуває стратегічного характеру. Це зумовлено тим, що різкі зміни в соціокультурному середовищі змушують людину шукати стійкі еталони і моделі поведінки, які допомогли б їй подолати кризу ідентичності, знайти себе в новій ситуації та відновити зв’язок поколінь, втрачений за попередній період як на індивідуальному, так і на колективному рівнях. Для розкриття генези проблеми соціалізації особистості ми звернулися до аналізу періоду розвитку української школи у 20-30 - ті роки минулого століття, де закладались основи розвитку теорії і практики політехнічної освіти та трудового виховання учнівської молоді. Цей період розвитку школи характеризується постановкою перед нею завдань поєднання процесів навчання і виховання учнів з формуванням у них практичних умінь і навичок, почуття відповідальності, а також вирішення питань професійної спрямованості. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.subject соціалізація особистості uk_UA
dc.subject соціокультурне середовище uk_UA
dc.subject соціокультурний досвід uk_UA
dc.subject заклад освіти uk_UA
dc.subject політехнічна освіта uk_UA
dc.subject трудове виховання uk_UA
dc.title Соціалізація особистості засобами політехнічної освіти та трудового виховання як процес засвоєння соціокультурного досвіду uk_UA
dc.type Article en


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию