Abstract:
Стаття присвячена дослідженню особливостей гнучкого навчання іноземної мови та прикладам можливого застосування такого виду навчання в умовах кризового стану, спричиненого зокрема збройною агресією або пандемією, коли доступ до традиційних форм навчання є обмежений. Гнучка форма навчання забезпечує адаптацію навчального процесу до кризових обставин задля уникнення втрати ефективності шляхом комбінування наступних рис: часткове відокремлення викладача від студентів, користування учасниками процесу електронними засобами зв’язку, особливими онлайн платформами та сервісами, обов’язкова наявність двостороннього зв’язку між учасниками, менш контрольований графік навчання, здійснення навчання поза стінами освітньої установи, яка однак зберігає функції моніторингу. Запропоновані приклади завдань, які можна застосувати для гнучкого навчання, можуть сформувати корисну базу ресурсів, які разом із системною роботою на освітніх платформах типу Moodle нададуть викладачеві можливість забезпечити якісне освітнє середовище на час, коли кризові обставини не дозволяють здійснювати планове традиційне або дистанційне навчання