Аннотации:
У структурі провідних компонентів забезпечення адекватної та ефективної навчальної діяльності в умовах сучасної школи одне з провідних місць, незаперечно, належить показникам, які відзначають особливості здійснення організмом функцій контролю за змістом власної життєдіяльності і, отже, характеристики рівня суб’єктивного контролю (РСК) особистості. Таким чином, РСК становить здатність людини контролювати свою поведінку, будувати власні поведінкові стратегії, виходячи з необхідності або брати, або не брати на себе відповідальність за те, що відбувається як безпосередньо з нею, так і навколо неї. Фактично РСК є особистісною корелятою, яка визначає ступінь незалежності людини, рівень її самостійності, відповідальності та активності у досягненні соціально-, і особистісно-значущих цілей та завдань.