Abstract:
Відомо, що лабораторні практикуми важливі для навчання студентів, оскільки вони забезпечують можливість отримати практичний досвід і застосувати теоретичні знання на практиці. Це сприяє розвитку навичок, підвищенню зацікавленості студентів і підготовці до майбутньої кар'єри. Віртуальні лабораторні практикуми відіграють значну роль у сучасному освітньому процесі, дозволяють студентам мати доступ до навчальних ресурсів незалежно від їх місця та часу. Це особливо корисно для дистанційного навчання, яке стало особливо актуальним під час пандемії COVID-19 і повномасштабної війни або студентів, коли відсутній доступ до реальних лабораторій. Вони дозволяють уникнути можливих небезпек, пов'язаних з реальними експериментами. Студенти можуть виконувати складні та небезпечні експерименти без ризику для свого здоров'я. Використовуючи віртуальні лабораторії, студенти мають змогу вивчати та експериментувати з різними концепціями швидше та ефективніше. Вони можуть прискорити процес навчання шляхом надання можливості студентам самостійно вивчати матеріал. Крім того, віртуальні лабораторні практикуми можуть візуалізувати складні наукові концепції та процеси, допомагаючи студентам краще їх зрозуміти. Це особливо корисно для відображення абстрактних або складних фізичних явищ. І нарешті, віртуальні лабораторії можуть дати студентам можливість працювати з дорогим та складним обладнанням, до якого вони можуть не мати доступу в реальних лабораторіях. В статті за допомогою веб-інструментів Ubersuggest і Google Trends проведений аналіз ключових слів, які пов’язані з використанням запитів на інтернет-ресурси віртуальних лабораторій як в Україні, так і у всьому світі. Доведено, що переважаюча кількість запитів з України спрямована на віртуальні симуляції розташовані на сайті PhET Університету Колорадо в Боулдері (https://phet.colorado.edu/). Таким чином, використання практично єдиного ресурсу для забезпечення освітніх потреб у віртуальних лабораторіях створює гарні перспективи щодо розвитку даного напряму у вітчизняній освітній галузі.