Аннотации:
У статті досліджено такі поняття, як «документ», «документування», «документообіг», «діловодство».
Приділено увагу нормативно-правовому регулюванню діловодства в Україні на основі державних стандартів, загальнодержавних класифікаторів і уніфікованих систем документації. Розкрито, що організаційно-розпорядча документація є одним з класів управлінської документації і включає розпорядчі документи, організаційні та довідково-інформаційні. Усі особливості організації діловодства конкретної установи повинна відображати індивідуальна інструкція з діловодства. У статті наведено критерії оцінки якості документування в системах управління. Встановлено, що з метою раціональної організації діловодства на підприємствах, необхідно визначити ті потоки документообігу, які найбільше впливають на здійснення основних функцій підприємства. Таким чином, представлено оцінку аналізу й оптимізації документообігу на підприємстві, яка складається з трьох етапів. Запропоновано напрями удосконалення документообігу на підприємстві у розрізі уніфікація документів, тексту документів; стандартизації документів; сучасних технічних засобів комп’ютерної техніки.