Аннотации:
Повномасштабна війна росії проти України, спонукала у необхідності знаходження нових підходів у освітньому процесі патріотичного вихованні молодого покоління. Метою роботи полягає у проведені аналізу стану патріотичного виховання студентської молоді до початку російсько-української війни та змін, що відбулися після повномасштабного вторгнення росії в Україну. Автори вивчали рівень військово-професійної спрямованості за методикою оцінки адаптаційних здібностей особистості (багаторівневий особовий опитувальник «Адаптивність - 200»). У 2021 році високий рівень військово-професійної спрямованості, що виражає бажання продовжувати професійну діяльність, у тому числі і в особливих умовах становило 36,0% опитаних респондентів, у 2022 році – 51,0%, а у 2023 році – 53,0%; достатній рівень військово-професійної спрямованості, що уособлює стійку орієнтацію на продовження професійної діяльності, у тому числі і в особливих умовах склало – 41,0%, у 2022 та 2023 роках склав по 40,0%; в цілому достатній рівень військово-професійної спрямованості, що орієнтує на продовження професійної діяльності, у тому числі і в особливих умовах у 2021 році мали 14% опитаних, у 2022 році – 6,0%, а у 2023 році – 3,0%; недостатній рівень військово-професійної спрямованості, що не повною мірою задовольняє майбутньою військово-професійною діяльністю, їх орієнтація на професійну діяльності сумнівна у 2021 році складало – 9,0%, а у 2022 та 2023 навчальних роках – 3,0%. Отже рівень військово-професійної спрямованості значно зріс в 2022 році у порівняні з 2021 роком та має незначні відмінності порівняно з 2023 року. Перш за все такі різки зміни ми пов’язуємо з початком повномасштабного вторгнення росії в Україну. Держава активізувала свою роботу з патріотичного виховання та військово-професійної підготовки у зв'язку зі збільшеним інтересом до військової сфери, суспільство переосмислило свої соціальні пріоритети, включаючи більшу увагу до оборони і безпеки, усунення існуючої та підготовки до можливих загроз.