Abstract:
Методичні рекомендації виконані за матеріалами медико-експертної документації 3713 первинних інвалідів з дитинства та за результатами проведеного комплексного обстеження 200 хворих з різними формами дитячого церебрального паралічу (ДЦП). Вони розкривають особливості формування індивідуальної програми реабілітації та оцінки ефективності проведення реабілітаційних заходів інвалідам з ДЦП. Враховуючи, що значне число дітей-інвалідів мають важкі інвалідизуючі порушення, можливості медичної корекції яких обмежені, особливо дітей шкільного віку, велику питому вагу при проведенні реабілітаційних заходів повинні займати корекційні заходи психолого-педагогічного, професійно-прикладного характеру, а також проведення своєчасної адекватної профорієнтації. Запропоновані математичні моделі оцінки впливу основних факторів соціологічних, психолого-гігієнічних та клінічних чинників на реабілітаційний потенціал інвалідів з дитинства дозволять реалізацію індивідуальних програм реабілітації до кінцевого результату – «інвалід реабілітований». Методичні рекомендації пропонуються для лікарів-реабілітологів, неврологів, ортопедів, лікарів МСЕК та ЛКК.