Abstract:
Запропоновано комплекс методичних підходів для вивчення на лабораторних щурах характеристик швидких балістичних їжодобувних рухів. Проведення аналізу кількості спроб, що здійснюють тварини для захоплення харчової кульки, частоти, тривалості рухів, їх фазової структури, змін цих параметрів протягом навчання дозволяють вивчати закономірності всіх етапів рухового навчання: етапу загального вирішення завдання; етапу формування координаційної програми руху; етапів здійснення та контролю його успішності. Запропоновані методичні підходи дозволяють також вивчати реорганізацію інтрацентральних зв'язків у процесі навчання, зміну рівнів керування в процесі автоматизації виробленого руху та включення додаткових мозкових структур в систему, що забезпечує повноцінне формування та завершення данної моторної програми.
Description:
The complex of methodological approaches for studying of characteristics of quick ballistic food-getting movement of laboratorial rats is offered. Undertaken analysis of amount of attempts, realized animal for the seizure of food ball, frequencies, duration of motion, their phase structure, changing these parameters on length of educating will allow to study regularities of all stages of motor educating: stages of general deciding a task; stage of shaping coordination program of motion; stages of realization and checking its success. The offered methodological approaches will allow also to study the reorganization of intracentral relationships in the process of educating, changing the control levels in the process of automations of a work out motion and including the additional brain structures in the system, that ensures a full-fledged shaping and termination given motor program.