Abstract:
Метою дослідження було порівняти відмінності просторово-часових параметрів крокового циклу звичайної ходьби, ходьби з заданим зменшеним темпом (за сигналом метронома) та ходьби з додатковим когнітивним завданням в осіб юнацького віку. Встановлено, що при ходьбі з заданим зменшеним темпом обстежувані долали відстань доріжки коротшими та тривалішими кроками, ніж при ходьбі з додатковим когнітивним завданням. Підтримання рівноваги при ходьбі з заданим зменшеним темпом та при ходьбі з додатковим когнітивним завданням досягається за рахунок сталості ширини бази опори та перебудови крокового циклу в бік збільшення частки тривалості контакту стопи з підлогою й зменшення частки тривалості фази переносу. При ходьбі з додатковим когнітивним завданням, на відміну від ходьби з заданим зменшеним темпом, значно більшими виявилися показники просторової та часової асиметрій.