Abstract:
В ході досліджень науково-обґрунтовані психогігієнічні основи здоров’язберігаючих
технологій у закладах вищої освіти, концептуальними детермінантами ефективного
використання яких є: режимно-адаптаційна детермінанта, що обумовлює потребу в
урахуванні основних режимних елементів діяльності студентів в конкретних умовах організації навчального процесу, постійному моніторингу рівня навчальної адаптації і навчальної успішності студентів, передусім, за професійно-орієнтованими навчальними дисциплінами;психофізіологічна детермінанта, що визначається рівнем розвитку провідних соціально- іпрофесійно-значущих психофізіологічних функцій організму юнаків і дівчат; особистісна детермінанта, що тісно пов’язана з особливостями процесів формування провідних властивостей особистості студентської молоді, які відіграють важливу роль за умов впливу як сприятливих, так і несприятливих чинників навчальної та позанавчальної діяльності; інтегративно-функціональна детермінанта, що визначається наявністю глибинних взаємозв’язків між окремими компонентами функціонального стану та адаптаційних можливостей організму юнаків і дівчат, які справляють найсуттєвіший вплив на процеси формування характеристик стану здоров’я студентської молоді.