Аннотации:
Стаття присвячена вивченню питання функціонування серцево-судинної системи студентів молодших курсівзакладу вищої медичної освіти залежно від рівня фізичного здоров'я за різних умов навчання (у період звичайного навчаннята під час складання іспитів). Дослідження проводили на базі Вінницького національного медичного університету ім. М. І.Пирогова, у ньому взяли участь 230 студентів медичного факультету віком від 17 до 22 років. Оцінювання рівня фізичногоздоров'я проводили за методикою кількісної експрес-оцінки рівня соматичного здоров'я (Апанасенко Г. Л.). Для аналізуфункціонування серцево-судинної системи визначали індекс Робінсона, АТс, АТд, ЧСС за стандартними методиками. Ста-тистичну обробку даних проведено за допомогою програми "Statistica 6.0". За результатами дослідження встановлено, щоіз 230 студентів І курсу взагалі не зареєстровано високий рівень фізичного здоров'я, вище середнього - у 10 осіб, щостановить 4,3% від загальної кількості досліджуваних. До середнього рівня фізичного здоров'я віднесено 22,6%, нижчесереднього - 31,7% і низького - 41,3% студентів. Також проаналізовано функціонування серцево-судинної системи у сту-дентів в міжсесійному та сесійному періодах. Встановлено, що зі зниженням рівня фізичного здоров'я знижується рівеньекономічності функціонування серцево-судинної системи, підвищуються значення АТс, АТд, ЧСС у дівчат та юнаків, особ-ливо під час інтенсивних розумових навантажень (сесії). Достовірність різниці між порівнюваними групами становилар<0,05, р<0,01, р<0,001. Студенти, які брали участь у психокорекційній програмі, опанували навички самоконтролю та мализначно кращі значення показників діяльності серцево-судинної системи, що вивчалися, порівняно із групами нетренованихосіб як у звичайних навчальних умовах, так і за посилених інтелектуальних навантажень (р<0,05, р<0,01).